Prospects of excellence in olive oil
Tavola rotonda - ore 15.00
Is a worldwide marketing of excellence in extra virgin olive oil possible? Is it possible to clearly distinguish excellence in the undifferentiated segment of extra virgin olive oil?
This roundtable is organized by the Center for Quality Studies of the Academy of Georgofili and Association 3E International. The subject will be developed in two parts: 1) a discussion of the characteristics and the potential of an international marketing niche of excellence in olive oil, and 2) a presentation of the OliveToLive initiative as an example of such a prospect .
Presenters: CLAUDIO PERI (president of Association 3E, Italy), ERMINIO MONTELEONE (University of Florence, Italy), ROSA VAÑÓ (Castillo de Canena, Spain), ARIS KEFALOGIANNIS (Gaea, Greece), ALEXANDRA KICENIC DEVARENNE (Olive Center, UC Davis, California),
PAOLO PASQUALI (Oleoteca Villa Campestri, Florence Italy)
PROSPETTIVE DI UN MERCATO DELL’ECCELLENZA
DELL’OLIO DI OLIVA
E’ possibile un mercato mondiale dell’eccellenza dell’olio di oliva? E’ possibile distinguerlo dal mercato indifferenziato dell’olio extra vergine di oliva? La tavola rotonda è organizzata dal Centro Studi per la Qualità dell’Accademia dei Georgofili e dall’Associazione 3E. Il tema del dibattito sarà sviluppato in due fasi: la prima per discutere le caratteristiche e le potenzialità di una nicchia dell’eccellenza nel mercato internazionale dell’olio di oliva e la seconda per presentare l’iniziativa OliveToLive come esempio concreto di questa prospettiva.